Selecteer een pagina

Take time to stretch your mind and body at the office

09/04/2020

Pijnen veroorzaakt door langdurig computergebruik verlichten

Zenmoment

Moment met een hoek af

Doel: verlichting in onderarm & polsgewricht

Tegengaan van het carpaal tunnel syndroom.

Stretches voor de Buig- en Strekspieren van de Pols

Zijn je polsen even toe aan een break? Volgende stretches zijn ideaal om na lange en herhaalde sessies computerwerk en typen de (over)belaste en verkrampte buig- en strekspieren van de pols en het polsgewricht correct en langdurig te versoepelen en verlichten.

Bovendien helpen deze stretches om eventueel geknelde zenuwen tussen onderarm en hand te ontspannen, en zijn ze dus effectief in het verhelpen van het carpaal tunnel syndroom.

Zenmoment

Plaats de handen tegen elkaar, net onder de kin. Laat de handen in deze positie zakken, tot ongeveer de hoogte van de maag. Wanneer je een punt bereikt waarop deze houding ongewoon of zelfs ongemakkelijk aanvoelt, houd je deze 15 à 30 seconden vast.

Moment met een hoek af

Strek één arm voor je uit met de binnenkant van de pols en handpalm naar boven gericht. Trek met je andere hand de vingers naar je toe zodat ze naar onder wijzen. Hand en gestrekte arm maken nu een hoek van 90°. Houd deze stretch aan tot je verlichting voelt in polsgewricht en/of bovenarm.  

Breng beweging in je bedrijf met Opper